14 تیرماه « روز شهرداری و دهیاری » گرامی باد.

 

 

 

شوراي عالي انقلاب فرهنگي از سال ۹۱ و با هدف آشنايي آحاد جامعه با عملكرد و خدمات شهرداري‌ها و دهياري‌ها، ارتقاء منزلت خانواده بزرگ شهرداري‌ها و دهياري‌ها، هم افزايي و افزايش همدلي و تعامل مردم و خانواده مديريت شهري و روستايي و اطلاع‌رساني در راستاي آشنايي با رويكردها، ‌سياست‌ها و برنامه‌هاي كشور در ارتباط با مديريت شهري و روستايي، روز چهاردهم تيرماه را به نام «روز شهرداري و دهياري» نام‌گذاري كرد.

شهرداری بشرویه با عمری حدود 62 سال در سال 1333 تاسیس و مرحوم سید حسین هوشمند بشرویه توسط انجمن شهر (شورای شهر) به عنوان اولین شهردار بشرویه منصوب شد.

درجه شهرداری بشرویه 6 در حال حاضر با حدود 65 پرسنل اداری و خدماتی و 4 پیمانکار ( کشتارگاه - رفت و روب - جمع آوری زباله و فضای سبز) به جمعیتی حدود 18 هزار شهروند خدمت می کند.

تاکنون حدود 34 نفر به عنوان شهردار و سرپرست، عهده دار سکان هدایت مدیریت شهری بشرویه بوده اند.

مهندس "حسین بلالی" شهردار وقت شهرداری بشرویه در گفت و گو با روابط عمومی با آرزوی قبولی طاعـــات و بندگی روزداران عزیز، تقارن روز شهرداری و دهیاری با ماه مبارک رمضان را به فال نیک گرفته و ادامه داد: نهاد شهـــرداری به عنوان متولي اصلي در مدیریت امور شهری است و بي‌ترديد يكي از ضرورت‌هاي اصلی در مدیریت شهری و ایجاد شهری آباد و توســـعه یافته ، داشتن بدنه ای قوی با نیروهای کارآمد و با تجربه می باشد که شهرداری بشرویه توانسته است با همیاری و همدلی استانداری محترم، فرمانداری محترم شهرستان و اعــضای محترم و سخت کوش شورای اسلامی شهر ونیز با تلاش و پشتکار نیروهای کارآمد و با تجربه خود قدمهای بزرگ و قابل توجهی در عرصه توسعه و عمران شهر بشرویه بردارد .

هر چه كه شهرداري‌ها و دهياري‌ها بتوانند در عرصه خدمت رساني به مردم و عمران و آباداني شهـــــرها و روستاها به وظايف خود به شكل بهتري عمل كنند قطعا تاثير اين خدمات به صورت مستقيم متوجه مردم خواهد بود و البته تحقق اين مهـــــم نيز در گرو همكاري مردم در اولويت نخست و همكاري بين دستگاهي در اولويت بعدي است چرا كه يك رابطه مستقيم بين مردم و شهرداري وجود دارد و هرچه كه اين رابطه از استحكام و قوت بيشتري برخوردار باشد قطعا شهرداري‌ها و دهياري‌ها در خدمت رساني توفيقات بيشتري خواهند داشت.


بديهي است كه نبايد از نقش تعامل بين دستگاهي نيز براي ارتقاء سطح خدمات به مردم غافل شد و هرچه كه بين دستگاه‌ ها با مديريت شهري ارتباط تنگاتنگ و با ديد حفظ مصالح عمومي جامعه شكل بگيرد قطعا توسعه و عمران شهرها به شكلي بهتر محقق خواهد شد.

در اینجا روز شهرداری را به تمام تلاشگران عرصه خدمت و خدمتگذاری که با خدمت خالصانه ، بی منت و شبانه روزی در شهرداری ها خدمت‌‌رسان شهروندان در زمینه عمراني، خدماتي، فرهنگي و اجتماعي مي‌ باشند تبریک عرض می نمایم .